Různé akce 2012

12. 12. 2012

Setkání důchodců SOŠ pro administrativu EU

Z Klánovic jsem vyjel kolem 14 hodiny autobusem 303 do Horních Počernic. S řidičem jsem měl menší spor. Chtěl jsem vystoupit předními dveřmi. On mě nechtěl pustit, říkal, že schody vpředu nejsou  přizpůsobeny pro vystupování invalidů. Nedal jsem se, nakonec mě přední dveře otevřel. Došel jsem do školy a šel jsem se podívat na pana Vilíma. Cestou jsem potkal Jardu Aubrechta, který ho také hledal a nakonec jsme ho našli. Neměl na nás čas a poslal nás za panem Aloisem Potěšilem. S tím jsme se chvíli bavili. Já jsem  deset minut před 15 hodinou zvedl a pomalu jsem šel do domova Mládeže naproti do jidelny. Měli jsme tam posezení s pohoštěním a přednáškou ředitele. Ten nás seznámil  s tím, které stavební práce se provedly, co to stálo. Do tří let chtějí opustit školu v Hrdlořezích vedle policie a vrátit ji městu, protože škola byla pronajatá. Po občerstvení jsem se se všemi rozloučil a šel jsem na autobus domů. Jel jsem stejným autobusem, s řidičem jsme už spor neměli.  Foto

8. 11. 2012

Setkání důchodců SOŠ

Vedení SOŠ pro administravu EU

Dnes jsem dostal pozvánku na setkání bývalých pracovníků Střední odborné školy pro administrativu EU v Horních Počernicích, dnes důchodců.  Moje matka Dadula Hradecká v této škole, když se v ní ještě neučily záležitosti Evropské unie, pracovala a já s ní.  Na důchodce jsem  chodil s ní i když jsem nebyl důchopdce a se spolupracovníky se znám. Po smrti mé matky mě každoročně zvou na setkání důchodců, kde zastupuji matku.

10.10. 2012

E-mail od fotografa z Neratovic

Vážený pane Hradecký,

náhodou jsem objevil vaše webové stránky a strávil jsem u nich skoro celý večer. Našel jsem tam také fotografie z Jazzu ve křoví. Protože s manželkou se přátelíme s Jarkou a Tondou Šilhavých z Jazzové zahrady Na Staré štaci a velmi často za nimi jezdíme jednak na návštěvu, jednak na koncerty, fotky jsem si důkladně prohlédl. Vyfotil jste dokonce i mne s panem Kasperem, jak si povídáme u stolu (já jsem ten na fotce vpravo s Nikonem). Fotka je to zdařilá. Já vám na oplátku posílám také jednu.

U Šilhavých už kdysi padlo vaše jméno, myslím, že ve spojitosti s tím, že jste jim posílal nějakou nahrávku hudby. Já bych vás o tu nahrávku chtěl požádat. Vyrobili jsme totiž s manželkou Šilhavým webové stránky a také se o ně průběžně staráme – www.jazzova-zahrada.cz. Pokud by byla nahrávka použitelná, rád bych jí na stránky umístil.

Se srdečným pozdravem Jiří Hájek.

Doufám, že se na nějaké akci potkáme!

Tomášek Hradecký při své práci. ( Jazzová Zahrada na Staré stači ) © foto Jiří Hájek

12. 9. 2012

MACKIE MESSER BAND TRUTNOV

Dnes jsem dostal e-mail od MACKIE MESSER BAND z Trutnova. Kapelník mě napsal že děkuje za fotky a jestli je může dát s mím svolením svolením na jejich stránky. Tak jsem mu napsal že ano

10. 9. 2012

Poděkování od Revival Swng Band Praha. Zde

8. 9. 2012

Jazz ve křoví

Jazzová -  Zahrada a Antonin "Tony" Brych

Minulý týden v sobotu jsem poslal manželům Šilhavým písně Jazzového Orchestru Ladislava Habarta. Oni mě pozvali na Festival XXIV. Jazz ve křoví do Jazzové zahrady Na Staré štaci. Už jsem tam jednou byl s mým caddiem a jeho manželkou. Manžele Šilhavých znám ještě z doby, když jsme chodili na čtvrteční koncerty Steamboat Stompers na Výstaviště na malou scénu a na festival. Také jsem se Steamboat Stompers nahrával desku U koníčka na Staroměstském náměstí. Jazzové hráče znám od Antonína Tonyho Brycha, se kterým jsem byl kamarád a moje matka s ním pracovala v Učňovské škole ČKD na Harfě. Po 17 hodině pro mě Jiří Smetana s manželkou  přijeli a já jsem k nim nasedl a jeli jsme do jazzové zahrady. Na parkovišti jsme zaparkovali a šli jsme do hlediště. U vchodu stála paní Šilhavá. Pozdravili jsme se,  paní Šilhavá mě vřelé přivítala. Zaplatili jsme vstupné a koupili si chlebíčky a pivo. Sedli jsme si do pravého křídla, protože v místě, kde jsme seděli před dvěma lety, byla společnost, která oslavovala narozeniny kamaráda. Najednou zezadu se ozval zvonek a na podium vběhla skupina  Mackie Messer Band z Turnova. Než začala zpívat, představil ji Antonín Šilhavý. Potom vystoupila Jitka  Vrbová a Standa Chmelík. Ten je již dvacet let po operaci srdce. Po nich vystoupil Swing Revival Band Praha Jarky a Antonína Šilhavých s Jitkou Vrbovou. Hodně jsem vzpomínal na Antonína „Tonyho“ Brycha, když hráli melodie, které zpíval a nebo sketoval. Foto Jazzzová zahrada Neratovice 4. 6. 2010 Na Staré štaci Mapa

26. 8. 2012

Neděle provoněná benzínem a restaurační vůní

Dopoledne ke mně přijel můj caddie Jiří Smetana.  Chvíli se prošel po zahradě a vyjeli jsme na výlet a najíst se. Zabrousili jsme do Přerova nad Labem, kde je Skansen. Tam  jsme nešli, protože jsme tam byli už několikrát. Na sloupu jsme viděli ceduli, že je 150 m dál Moto & Velo. Je to soukromá  expozice pana Tomáše Moravce. Byla otevřena 1. 6. 1986. Zakladatelem sbírky je sběratel a cyklistický závodník pan Jaroslav Vavřík (1913 - 1997). Jeho sbírka byla mnohokrát úspěšně vystavována v Čechách i v zahraničí. Například v Miloticích u Kyjova, v Muzeu Hlavního města Prahy, v Národním technickém muzeu v Košicích a Spišské Nové Vsi. historických bicyklů a motocyklů z let 1885 až 1965.   Muzeem nás provázela dcera pana Václava Vavříka.  Muzeum v současné době vystavuje vice než 70 jízdních kol a 60 motocyklů s řadou unikátů, např. ucelenou sbírku předválečných motocyklů zn. ČZ, jízdní kolo „Slavia“ No. 001 vyrobené firmou Laurin & Klement v r. 1895 a řadu dalších technických zajímavostí a dobových doplňků. Prohlédli jsme si expozici a jeli jsme do Kerska se najíst do místni Pivnice Hájenka Kersko. Dali jsem si pivo Radegast Birell a kančí pečeni, hl., zelí a bramborový knedlík. Vzal jsem si domů na večer domácí tlačenku. Za naší přítomnosti se v restauraci vystřídaly dvě skupiny na motocyklech. Po jídle jsme jeli domů jinou cestou. Byl to pěkný nedělní výlet. Muzeum noto & velo Foto

28. 6. 2012

Kamarádi z Ameriky v roce 1972

Jednou se v Mariánských Lázních hrál turnaj a Hanuš Goldcheider odvedl mě a bráchu od stolu, kde jsme seděli s matkou a babičkou a přidělil nám hráče. Tak jsme začali dělat caddie. Matka tehdy neměla co dělat, ani hrát nemohla, protože byl turnaj. Do města se jí samotné nechtělo. Tak šla do skřínky a vytáhla si vlnu a začala plést. Najednou se u ni objevil Goldy a řekl matce, že mu přijel Američan a že k němu nemá hráče aby s ním šla. Matka mu na to řekla, že není na golf oblečená. Měla totiž hedvábné šaty, které se ji lepily na tělo, jak byla zpocená. Přece jen si šla si pro hole a boty a šla s americkým hráčem do páru. Nemusela se namáhat mluvit anglicky, byl to Čechoameričan. My jsme o tom nevěděli, byl jsem překvapený, když jsem matku viděl s někým jak šla do klubovny z devítky. Matka mu říkala, když půjde do klubovny, tak turnaj prohraje. On řekl, že matka prohraje také. Ta mu řekla, že šla z donucení, aby nehrál sám. My s brachou jsme došli a zjistili jsme, že je to Čechoameričan a že mu má přijet ještě jeho manželka s jeho dalšími 4řmi bratry. Ukázalo se, že se jedná o pět bratrů s manželkami. Tři z bráchů odjeli a zůstali tady jen dva, jmenovali se Čet a Eda. Od nich jsme se dozvěděli, že sourozenců je dokonce jedenáct, že jejich matka se všemi s jedenácti dětmi odjela do Ameriky. Eda s manželkou a manželka Četa odjeli domů a zůstal tady jen Čet, se kterým jsme jezdili po vlastech českých a vždy jsme končili den návratem do Mariánských Lázní. Mimo jiné jsme byli v Domažlicích na Vavřineckých slavnostech. Četovi se tam líbil chodský prapor se psem ve znaku. Matka někam zmizela a nás s babičkou nechala napospas. Za chvíli se objevila s chodským praporem od předsedy národního výboru. V letním kině se Čet seznámil s Chody. Volal od nich na matku, aby přinesla vodku z auta a dal jí klíče od něj. Matka mu řekla, ať si tu vodku, co dostal od Rusů, nechá a radši zaplatí sud piva,. Účinkující řekli : paní vy jste príma,  pojďte se s námi napít. Tak jsme se nakonec ocitli za oponou. Dostali jsme chodské pivo a Čet se chtěl s nimi vyfotit. Všichni se fotili, zatímco na podiu běžel program. Když měli Američané odlétat, tak chtěl Čet střelit divokou kachnu a nechat si ji upéct. K tomu se už nakonec nedostalo. Matka hosty pozvala k nám s tím, že kachnu upeče naše babička. V noci přivezla matka dvě kachny, které pak babička pekla ve staré troubě, kde se topilo jen dřívím. Celá kuchyň voněla kachnami. Babička taky uvařila domácí knedlíky. Odpoledne přijeli. Matka s bráchou měli kroje, já oblek, a tak jsme je přivítali. Četova žerna se oblékla také do kroje a vyfotila s mým brachou. Po večeři se  nemohli hnout, protože se přejedli. Za rok zase přijeli do Evropy. Matka s Četem navštívila jeho rodnou vesnici. Řada lidí z obce si na Četovu rodinu pamatovala. Foto

8. 5. 2012

Výlet do Postupic

V sobotu  jsme se domluvil s mým caddiem Jiřím Smetanou, že je v Praze a že bychom se mohli jet podívat do Postupic. Našel jsem starou fotku domu, kde bydlela babička a chtěl bych ho vidět v dnešní podobě. Dnes v půl desáté jsme vyjeli do Postupic. Zaparkovali jsme na náměstí šli jsme dům hledat. Našli jsme podobný u rybníka. Řekl jsem, že to nemůže být ten správný, že je postavený podél silnice a vedle ní. Šli jsme  zpátky k autu objížděli jsme celou vesnici. Nenašli jme nic. Tak jsme šli do místní hospody, kde bychom se mohli něco  dozvědět a při tom jsme se tam najedli. Tam jsme se dověděli pouze, kde bydlí místní kronikář. Tak jsme k němu popojeli a zazvonili jsme u něj. Nebyl doma,  ale vyšel majitel vedlejšího domu. Vzpomínal, ale nebyl si jistý a šel s námi optat se starší dámy. Také jsme nepochodili a chtěli už z obce odjet, když zavolala sousedovi, co byl s námi. Ukázala nám výpis z obecní kroniky a konečně nás ujistila, kde dům stojí.  Pán, který se nás ujal,  si sedl do našeho auta a jeli jsme k hledanému domu. Už jsme kolem něj předtím projeli, ale nepoznali ho, byl trochu přestavěný.  Potom jsme pomocníka zavezli domů a ještě jsme s ním o pár věcech bavili.   Při zmínce o Klánovicích se zeptal, jak to vypadá s golfem v Klánovicích. Po této zmínce jsme místo na blízký zámek Jemniště jeli na konopišťské golfové hřiště na kávu. Při cestě mě caddie řekl, že náš pomocník v Postupicích byl víc ukecaný než je on sám.  Hodně jsem se smál.   Na golfu jsme se posadili na zahrádku a dali jsme si kávu. Já jsem potkal Karla Kučeru. Nafotil jsem několik fotek a popřál jsem hráčům hezkou hru. Při focení se smáli, že prý budou v BLESKU.  Nasedli jsme a jeli jsme domů.  FOTO

7. 5. 2012

Boheminium Mariánské Lázně

Park Boheminium - naučně poznávací okruh s dokonalými maketami (měřítko 1:25) významných stavebních a technických památek České republiky v překrásném prostředí krajinného parku.

Mapa parku

1. 4. 2012

Včera do dvou hodin jsem dostal děkovní e-mail Zde

Tyto videoklipy jsem přidal, protože s touto jazzovou skupinou hodně Revival Swing Band Praha spooluučinkoval na různých festivalech.

31.  3. 2012

Revival Sving Band Praha

Revival Swing Band Praha

Videoklip Revival Sving Band Praha s Jitkou Vrbovou a Antonin Tony Brych † březen 2007  All Of Me (1983)

Na obrázku je Revival Swing Band Praha. Založen byl v roce 1979 Antonínem Šilhavým (kapelník, trumpeta) a jeho ženou Jaroslavou (klavír). Skupina hraje dixieland, boogee-woogie, swing českých autorů a skladby C.Basieho,E.Ellingtona,L.Armstronga, B.Claytona.

Vystupovali na více než 40 mezinárodních jazzových festivalech, jazzových klubech, jazzových zahradách, velkých hotelech, při golfových turnajích po celé Evropě, na akcích Rotary Clubu, na bezpočtu podnikových akcí u nás i v zahraničí.

Byl jsem na koncertu v jejich jazzové zahradě Na staré Štaci v Libiši u Neratovic se svými přáteli. Byl to pro nás krásný zážitek, který může RSB Praha přinést lidem z podniků a kolektivů, které si RSB pozvou na své akce. Vřele doporučuji také pro oslavy při ukončení golfových turnajů.

Pro zájemce více na  www.revivalswingband.cz   Hudební galrie