Dění v Klánovicích

31. 12. 2012

Silvestr 2012 v restauraci Samos

Letos jsem od začátku prosince přemýšlel, kam půjdu na Silvestra. Říkal jsem si, že zůstanu doma a pustím si televizi a na počítači rádio. Ve čtvrtek 27. 12. 2012 jsem si všiml na stránkách Samosu, že budou dělat Silvestra. Tak jsem si do mobilu uložil číslo Samosu. Na Černém Mostě mezi focením jsem zavolal do Samosu a servírka mi řekla, že mají volno a že mohu přijít. Tak po dlouhé době jsem šel na místo činu, kde jsem byl naposledy na Silvestra 2004 a oslavil jsem tady tentokrát příchod Nového roku 2013. Před odchodem na Silvestra jsem si dopisoval s mými kamarádkami z Polska,  kamarády ze Švédska, z Německa a dalších zemí, se kterými si dopisuji přes Facebook. Na Silvestrovský večer jsem vyšel deset minut před 18 hodinou. Do restaurace jsem došel po 18 hodině a sedl si ke stolu do růžku. Rozložil jsem si tam fotoaparát a dal jsem si kávu. Kolem 20 hodiny se lidé scházelu a v sále byly nakonec tři společnosti. Dohromady se sešlo kolem 30 lidí i s personálem. Hudbu k tanci a poslechu pouštěl DJ Mersi / Děda Mládek Illegal Band. V salonku byl stůl s rautem. Tancovalo se a lidé se bavili, jedli a popíjeli Kolem tří čtvrtě na dvanáct servírka připravila sekt a dala ho i se skleničkou každému na stůl. Asi pět minut před půl noci jsem poprosil. aby mě ho otevřeli a nalili mi skleničku. Šli jsme ven k palubě lodi, kde byl ohňostroj, popřáli jsme si všiechni šťastný Nový rok. Většinu sektu jsem dal jedné společnosti, aby vypili na moje zdraví a rozloučil jsem se a šel jsem domů za střílení Klánovických ohňostrojů. Dnes 1. ledna jedu na Novoroční drive do Erpetu. Foto

20. 12. 2012

Křest knížky Klánovice na starých pohlednicích

Betlém

V utery 18. 12. 2012 u mých vrátek zastavilo auto a někdo zazvonil. Čekal jsem balíček a myslel, že přijeli z PPL. Byl to ale Jindřich Lukáš a vlastnoručně mě přinesl knížku Klánovice na starých pohlednicích.  Poskytl jsem autorům nějaké fotografie z rodinného archivu. Pozval mě na křest a požádal, abych přišel dřív.  Celé dopoledne jsem nabíjel monočlánky do blesku. Knížku jsem prohlédl. Zjistil jsem, že by mohla být silnější a zajímavější, kdyby starousedlíci vytáhli svoje staré fotky a dali je k dispozici. Už jsem spolupracoval na knize Historie golfu v Čechách a na Slovensku, kterou uspořádal Prokop Sedlák. Dodal jsem mu hodně starých fotek a přidal také mé zážitky a další dokumenty, které jsem měl po matce. Prokop Sedlák se chystá s J.C. Novákem vydat další díl knihy k historii golfu, která bude časově navazovat. Pořád mě přicházejí e-maily, jestli nemám další fotky z golfu. Doufám, že také Jindra Lukáš připraví další pokračování Klánovic na starých pohlednicích.

Do KC Nová Beseda jsem přinesl Jindřichovi Lukášovi knížku Osud na mě ukázal. Kolem 18. hodin se klánovičtí občané začali scházet na křest. Koupené knížky jim Lukáš podepisoval. Pak vstoupili na podium  pánové Jindřich Lukáš, František Fischer a pan starosta Petr Soukup. Starosta oba dva uvedl a dal jim slovo. Nejdřív mluvil Jindřich Lukáš, který pžiblížil vznik knížky, poděkoval za pomoc a trpěliovst své ženě Saše a synovi. Potom nás seznámil František Fischer s úpravami na fotkách, s potřebou retuší a zvýšení kontrastu. úpravě světlosti. Poděkoval Tomáškovi Hradeckému, jehož fotky jsou v knížce. Některé si stáhl z mých osobních stránek. Potom pánové pozvali na podium prvního starostu po Listopadové revoluci Ivana Karlína. Ten vyprávěl, jak se v Klánovicích žilo po válce a později. Pak začal vlastní křest knížky a po něm byla volná zábava s dalším podpisováním. Doufám že se klánovičtí občane podívají do svých alb a najde se dost fotografií pro další díl.

4. 9. 2012

Neohlášená návštěva U Dašů

Caddie Jiří Smetana

Sedím u počítače a dělám s fotkami a přemýšlím, že už půjdu do vany a na kutě, protože ohlášený brácha nejel. Najednou se u vrátek objevilo červené auto a zatroubilo a on to můj caddie. Řekl – vezmi si fotoaparát a pojeď do Mstětic na kávu a za tvými kamarádkami a kamarády. Já jsem řekl, že je už pozdě a abychom jeli jimam. Caddie mě řekl, abychom jeli se kouknout na Kolmana na Újezd nad Lesy, kde má galerii s restaurací. Nevím ale, kde přesně to má. tak jsme zajeli k nádraží k Dašům. Dali jsme si gothaj, kávu a pivo. Chvíli jsme si tam poseděli a jeli jsme domů. Je tam hezké posezení venku ve stále letním počasí.

3. 9. 2012

Začátek školního roku 2012- 2013

Logo Klánovické základní školy vpodobě květin

Za dnešního slunného rána po půl 8 jsem šel fotit začátek školního roku ve zdejší základní škole. Na školním dvoře a před školou se už scházeli rodiče s dětmi a děti samotné. Kolem osmé pan ředitel M. Černý nejprve utišil děti a pak seznámil rodiče a přátele školy s tím, co škola dosáhla, co se změnilo o prázdninách a co školu čeká v novém školním roce. Potom si vzal slovo starosta Klánovi ing. Petr Soukup. Pak si vzal slovo opět řeitel školy a přivítal nultý a první ročník. Děti z deváté třídy prvňáčkům daly placky. Tímto vše skončilo a děti se rozešly do tříd. Foto

12. 8. 2012

Cesta do cukrárny

Po dlouhé době jsem si vyšel do cukrárny naproti restauraci Beseda ale nedošel jsem tam ale zjistil jsem že mají otevřeno v Nová Beseda KC. Tak jsem tam zašel a dal jsem si kávu a domů jsem si koupil slané Bohemia Chips a šel jsem domů. Na rohu kde je delší dobu přechod pro pěší tak jsem zjistil, že tam bude semafor, aby mohli pěší poklidně přejít na druhou stranu a v ulici K rukavičkárně jsem zjistil, že se připravuje u sousedu autobusová zastávka pro autobus 262. Fotky

19. 5. 2012

Běh naděje

Jiří Suchánek st.

Po roce se uskutečnil Běh naděje navazující na známý Běh Terryho Foxe. Běh Terryho Foxe začala v Klánovicích organizovat Helena Kocourková se zdejší základní školou. Dlouhá léta vedl cyklisty Jiří Suchánek starší. Ten trať vždy předem projel, aby se neobjevil nějaký nečekaný problém, nějaké nástrahy či překážky.  Po operaci obou kyčlí předal štafetu synovi Jiřímu Suchánkovi, který cyklisty vedl už dva roky. Jiří Suchánek starší veškeré zlušenosti předal synovi a poradil i dalším cyklistům. Dlouholetým startérem byl Karel Kinšt. Po  jeho smrti tento úkol převzal jeho syn Jan Kinšt.  Loni jsem se běhu nezúčastnil, protože ve stejný den byl golfový  turnaj v Motole k 85. výročí Golf Clubu Praha. Jsem tam dlouholetým členem a nemohl jsem chybět. Dnes jsem vyšel za krásného slunného rána v půl deváté k základní škole.  Správně jsem doufal, že slunečné počasí vydrží celý den.  Běh naděje startovala Helena  Kocourková, která slaví letos neuvěřitelných 90 let ( blahopřejeme). Žákyně třetí třídy nám přednesla pohádku o Pejskovi a kočičce, jak si dělali k narozeninám a k svátku dort. Kolem tři čtvrtě na deset předvedla Městská policie ukázky z výsledku výcviku psů - poslušnost a chytání zloděje. Jako každoročně první startovala jízda na kolech, která měla trasu 10 Km. V doprovodném programu se prodávaly knihy ze zdejší knihovny a výtěžek  jde na výzkum rakoviny. Vloni se vybralo 3 000 Kč.  Uskutečnily se i další soutěže. Foto

17. 3. 2012

KC Nová Beseda

Dnes jsem fotil znovuotevření KC Beseda s novým pojmenováním  Nová Beseda kulturní centrum. Nejdřív jsem šel na oběd do golfové klubovny. Cestou jsem viděl několik cyklistů, které jsem si nafotil. Doma  jsem se na chvíli natáhl na gauč a pak zavolal Gíbině Šmerdové, že do Nové Besedy přijdu kolem půl třetí. Přicházím do Nové Besedy a venku u stolečku sedí Michal Pavlata, vynikající herec a občasný novinář. Sedl sem si k němu a popovídali jsme si. Přišla pak Gábina Šmerdová, která se s námi pozdravila a potom mě šla představit realizačnímu týmu. V 15. hodin se odehrála divadelní  pohádka Dlouhý, Široký a Bystrozraký. V 17. hodin začalo oficiální otevření KC Nová Beseda přestřižením pásky zástupkyní starosty paní Janou Martinovou. Poté si paní místostarostka připila s realizačním týmem a já jsem jse je nafotil a po nafocení jsem  si s nimi také připil. To už jsem začal všechno fotit. V 18. hodin zahrála skupina  Blues Klan. Asi  v 19.30. vystoupil host Ondřej Kepka, který vyprávěl o fotografii a videu.  Poté jsem se se všemi rozloučil a šel jsem se ještě podívat na rybářský ples. Tam jsem se jen s několika lidmi pozdravil a šel jsem domů, protože ráno jedu do Erpetu fotit dětský turnaj. Fotky

Klánovická hymn

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2012

14. 3. 2012

Znovuotevření KC Beseda a i nově pojmenované na Nová Beseda Kurturní centrum

Před vánocemi se u mě objevila Gabriela Šmerdová, která mě poprosila o staré fotky Klánovic. Tak jsem ty fotky půjčil a při té příležitosti se mi ptala jestli to otevření nafotím. Tak jsem to přislíbil. To jsem nevěděl že budu cestním členem a jejich dvorným fotografem nově vzniklé Golfové společnosti Újezd nad lesy a Klánovice. Asi o tři měsíce později jsem se dozvěděl že je závěreční turnaj Zlaté hroudy, který původně měl být 3. 3. 2012 ale pro málo lidí se to přesunulo o 14 dní na 17. 3. 2012. Tak jsem se Manažerovi Golfové společnosti omluvil a že pojedu až na dívčí válku a že ty turnaje mám napsané v kalendáři Outlooku a ještě si je vytisknu bych to viděl.

7. 3. 2012

Auta lídí kteří jezdí vlakem. kteří parkují v Ulicích Bydžovská a Aranžerská

Klánovice volají o pomoc pro parkovištích nebo jednoho velkého parkoviště pro auta. Já se divím, že majitele objektů okolo nádraží ty parkující auta trpí!

Ulice Bydžovská

Ulice Bydžovská od ulice Blešnovská

Ulice Bydžovská od ulice Slavětinské

Ulice Aranžerská směrem k nádraží

Ulice Aranžerská od rohu Bydžovské k ulici Axmanova

20. 2. 2012

Zemřel Jiří Suchánek

Jiří Suchánek

Dnes jsem se dozvěděl od mé kamarádky smutnou zprávu, že zemřel dne 16. února 2012 ve věku 91 let Jiří Suchánek. Pan Suchánek byl legendou Klánovic, každý ho znal. Projížděl Klánovice pravidelně na kole. Když musel jít na operaci kyčlí, nepřestal jezdit a koupil si tříkolku. Jirka si celý život zapisoval detaily z absolvovaných cest. Podle jeho záznamů by několikrát na kole objel zeměkouli. Občas si vzpomenu, jak se s kolem zastavil a sedával s mojí matkou na naší terase. Pořádal výlety s dětmi, byl také vedoucím Skautů. Foto

moto z parte "Život je jako jízda na kole. Abyste udrželi rovnováhu, musíte se neustale pohybovt vpřed," ( Albert Einstein )

Citát

22. 12. 2011

Zpívaní u vánočního stromečku

Masarykova základní škola Praha-Klánovice

Ve čtvrtek dne 22. 12. 2011 od 16.30 hodin se u rozsvíceného vánočního stromu před školou po několikaleté pauze opět konalo „Zpívání u vánočního stromečku“. Z domova jsem vyšel kolem 16 hodiny. U schodiště do Masarykovy základní školy se to už hemžilo lidmi. Pan ředitel školy s několika pomocníky připravovali ozvučení a projekci na stěnu. Asi 250 lidí si poslechlo 13 vánočních koled promítaných na stěnu. Mnozí se také přidali a zpívali spolu. Kolem pobíhali psi. Bylo připravedno občerstvení. Zastavil se také pan starosta Petr Soukup. Foto

10. 12. 2011

Sobotní odpoledne v Klánovicích

Roh ulic Blešnovská, Lovčická a Sendražická

Sendražická

Když jsem šel domů z oběda na golfu tak jsem toto vyfotil protože se mi to líbilo.

5. 11. 2011

Klára Spilková

Krála Spilková

Petr Spilka

V neděli 4. 12. 2011 navštívila Klára Spilková a Šimon Zach Erpet při turnaji dětí. Oba dětem ukazovali, jak hrají golf. Já jsem si popovídal s otcem Kláry o jejich rodině i o Kláře a jak to má s kartou na příští rok. Dozvěděl jsem se, že Spilkovi jsou vzdálení příbuzní s Kolátorovými.

4. 11. 2011

Honza Slavíček

My golfisté ho známe z golfových hřišť a klánovičtí občané ho znají jako taxikáře, někdy ho potkají, jak jede na kole pro nákup. Já jsem ho poznal na golfu v Mariánských Lázních, kdy se po dlouhé době objevil na nějakém golfovém turnaji, už si ani nevzpomínám, na jakém. Seznámil jsem se s ním tak,  že Hanuš Goldscheider řekl mé matce, aby uhodla, kdo to je. Matka na něj chvíli koukala a nevěděla kam ho zařadit a Goldi ji napověděl, je to Honza Slavíček. Po nějakém čase se sešli v Klánovicích  a Honza Slavíček matce řekl, že v Klánovicích chce stavět barák. Zanedlouho si pak postavil vilu. ® Foto  převzaté z Klánovického Zpravodaje

19. 10. 2011

Bankomat

Bankomat u kadeřnictví

Dnes jsem šel od Zubařsky a zjistil jsem že je bankomat u kadeřnictví. Tady dlouho bankomat chyběl. Lidi  už nemusejí jezdit na Újezd  nad Lesy a nebo chodit na poštu a mohou si peníze vybrat v bankomatu.

14. 10. 2011

Cedule konec Zóny

Šel jsem se jako každý den najíst do golfové klubovny. Líbila se mi dnes mračna na obloze a proto jsem si je vyfotil. Až když jsem si doma upravoval fotku s mraky, všiml jsem si, že chybí tabule "Konec zóny".

Roh tří ulic, Blešnovská Sendražická a Lovčická. Sloup s cedulí

Roh tří ulic Blešnovská, Sendražická a Lovčická. Sloup bez cedule.

1. 9. 2011

Začátek školního roku 2011/2012

Dnes ráno jsem vyšel k základní škole v Klánovicích. Děti se tam seřadily spolu s rodiči na školním dvoře. K zahájení školního roku se dostavili starosta městské časti ing. Petr Soukup a ředitel ZŠ PaedDr. Michal Černý.  Na úvod pan ředitel základní školy Klánovice a pozval na podium starostu ing. Petra Soukupa. Pan starosta přivítal děti a jejich rodiče. Mimo jiné připomněl, že na příchodu ke škole došlo ke změně, že přibyla cyklostezka. Požádal rodiče, aby na cyklostezku nestavěli auta. Základní škola Klánovice dostala peníze na rekonstrukci WC, vody a nové kanalizace, které se podařilo získat zásluhou společně ODS a CSSD a mistostarostky ing. Jana Martinová. Potom starosta předal mikrofon řediteli školy, který  poděkoval starostovi a pozval na podium kouzelníka. Děti ho musely třikrát volat, protože neslyšel. Kouzelník zaujal děti několika vtipnými kouzly se šátky a kruhy. Foto

2. 8. 2011

Na lavičce před Jonášem

Dnes jsem šel z pošty domů a viděl jsem na lavičce někoho ležet. Ale nevnímal jsem to kdo to je a šel jsem domů protože jsem zjistil že mám propadlou kartu na výběr a novou jsem neměl. Cestou jsem přemýšlel kam bych ji mohl  dát neboli zastrčit a cestou jsem si vzpomněl že by mohla bít v koši kam jsem házel co nepotřebuji. Doma jsem tu kartu našel a šel jsem zpátky na poštu a zrušit tu kartu o kterou jsem žádal že jsem ji ztratil nebo omylem vyhodil, Že jsem tu kartu našel. Šel jsem z pošty domů a z té lavičky vstával Jarda Řehák, který byl zřejmě po opici a na lavičce spal. Takhle spí i před Bazarem a i před cukrárnou.

Na lavičce Jarda Řehák

23. 7. 2011

Okolo Vidrholce

traktor

Kolem 9. hodiny jsem dnes vyjel autobusem jen dvě stanice a potom kousek pěšky k Hotelu Smolík, kde se každý rok koná sraz veteránů. Na otáčce autobusu se už sjížděly veterány a lidé kolem nich chodili a prohlíželi si je. Letos přijely i historické traktory. Řidiči a spolujezdci byli oblečeni v dobových oblecích převážně z let třicátých a čtyřicátých. Také přijela novější auta z let 50. až 80. Nejvíc jich bylo policejních a také jejich osazenstvo bylo oblečeno jako policisté. Zúčastnila se z obchodních důvodů i pobočka České Pojišťovny z Dolních Počernic, Českobrodské 46, viditelně uvedli i telefon 281 867 668. Přijeli i invalidé z nadačního fondu Slunce a měli na prodej keramické mísy, figurky a další věci. Další stánek prodával knihy o autech a bylo tam i občerstvení. Kolem půl 11. jsem šel na golf se najíst a pro jídlo na večer. Cestou mě potkal Jindra Lukáš, který se trochu divil, že už jdu domů. Prý bych měl přijít k vyhlášení výsledků a rozdílení cen. Nepůjdu, byl jsem už hodně unavený. Ještě připomínám, že brácha dělá výšivky na trička, jiné části oděvu , kšiltovky a můžete se na něj obrátit.   Foto

10. 6. 2011

Jiří Suchánek

Dnes se Jiří Suchánek dožívá 91 let. Ten klánovický pan Suchánek, který za celý život najezdil tolik kilometrů, že by to stačilo na několikeré objetí zeměkoule.  V mládí byl vášnivý tenista. Je posluchačem vážné hudby, za kterou jezdil do Prahy do Rudolfina. V Klánovicích dělal vedoucího skautů, opravoval všem jízdní kola, pomáhá Heleně Kocourkové v Clubu 2002 po zemřelém Karlu Kinštovi. Každý rok vede cyklisty na běhu Terryho Foxe, který se přejmenoval na Běh naděje. Teď cyklisty Běhu naděje vede jeho syn Jiří Suchánek. Když byl mladý, pracoval ve fotolaboratoři a vyvolával fotky z kinofilmu, protože jeho otec byl prodavačem ve foto kino na Pařížské ulici. Teď je v nemocnici, tak mu všichni přejeme brzké uzdravení.

Jiří Suchánek na startu Běhu Teriho Foxe

Jiří Suchánek na demonstraci proti Golfu ( foto Antonin Krčmář )

Jiří Suchánek na Běhu Naděje

2. 6. 2011

Den dětí

Klánovická základní škola pořádá každý rok akci Den dětí. Letos byla o den přeložena kvůli nepříznivému počasí. Vlastní akce se konala mezi lesními cestami,na  Nové Dvory a pokračováním ulice Snržovské do lesa. Pro děti byly připraveny různé soutěže.

24. 4. 2011

Klánovický dětský sbor Claireton Chorale

Dnes jsem si prohlížel Facebook a zjistil jsem, že má paní Světlana Tvrzická fotky z koncertu The wall R. Waters v O2 areně. Děkujeme za reprezentaci Klánovic

fotky uživatelky Světlany Tvtzické Facebook

Roger Waters a Klánovické děti

Světlana Tvrzická

Klánovické Děti

Společmá fotka

10. 4. 2011

Velikonoční jarmark v KC Beseda

ilustrační foto

Dnes jsem šel na golf na brunch. Z něj jsem odběhl na jarmark, kde jsem nafotil několik fotek. Taky jsem tam potkal řadu lidí z Klánovic a popovídal si s nimi. Na jarmarku byly k prodeji různé velikonoční ozdoby, jarní květinky do truhlíku, polštáře, perníčky. Uvnitř si mohly děti samy udělat kuřátka z ovčí vlny. V levém rohu bylo občerstvení. V ohradě byly dvě ovečky. Doprovodný program zajistila folklórní skupina. Po hodině a půl jsem se vrátil na brunch a pokračoval v něm až do půl 4. Foto

2. 4. 2011

Klánovické trhy

Dnes 2. 4. 2011 začínají Klánovické trhy, které potrvají až do podzimu. Po nakupu se můžete projít v lese a navstivit golfovou klubovnu, kde si můžete posedět v restauraci nebo na terase. golfisté si mohou zatrénovat na greenu s dvěni jamkami. na dvou putingreeny.

AUTEM: jeďte po výpadovce na Kolín, v Újezdě nad Lesy uvidíte na semaforech bílou směrovku na Klánovice, pojedete po této silnici lesem a jste tam, trh najdete asi 50 m od světelné křižovatky, mezi školou a Halou starosty Hanzala
KDE ZAPARKOVAT – na parkovišti před halou, dále v ulici V soudním a Medinská.
Pozor, neparkujte před výjezdem z hasičcké zbrojnice!
MHD: AUTOBUSEM 261 a 303 z Černého mostu nebo z nádraží Praha-Klánovice,
VLAKEM  5 zastávek z Masarykova nádraží, stanice Praha-Klánovice

Golfová klubovna v Klánovicích

Klánovické trhy na dvoře Masarykové základní školy v Klánovicích

19. 2. 2011

Karneval pro děti

Dnes 19.2. byl v tělocvičně Beseda karneval pro děti, který pořádal spolek přátel Klánovické školy. Děti obveseloval klaun a zábavný program obsahoval hudbu, tanec a soutěže. Z domova jsem vyšel kolem půl třetí odpolední v pracovním triku. V tělocvičně jsem se svléknul a šel jsem fotit. Po chvíli jsem zjistil, že mám vybitý akumulátorek a tak jsem musel jít domů pro náhradní nabitý. Tělocvična se hemžila malými dětmi a rodiči a prarodiči. Klaun to vše uváděl a vybíral si děti k spolupráci. Některé děti byly v maskách jako sova, princezny, kovbojové a další. Rodiče a prarodiče seděli okolo stěn. V jednom rohu bylo pití. Potkal jsem mezi přítomnými přátele s dětmi z klánovického golfu.   Foto

2011

15. 10. 2010

Volby do zastupitelstva Klánovic  a města Prahy

Masaryková základní škola v Klánovicích

Ve dnech 15. a 16. října proběhly v Klánovicích volby do zastupitelstva městské časti Klánovic a zastupitelstva města Prahy. Volby se uskutečnily jako vždycky v Maasarykově základní škole ve dvou třídách v přízemí. Většina Klanovických občanů odvolila v pátek, aby měla víkend volný a mohla jet na výlet.   Foto

Výsledky

7 Občané Klánovic - OK 1 815 8,66 15 20 951,00 8,66 1

13. 10. 2010

Kulatý stůl na téma Senior-Centrum

Dnes Klánovická ODS uspořádala kulatý stůl na téma senior - centrum. Pozvání byly pani MUDr Alena Beková, Jana Vojtová a MUDr Boris Štastný oba dva z Prahy 10, Za klánovické invalidy byli přítomní Věra Houžvičková jednatelka a předsedkyně Olga Paplhamová. Hlavní slovo měl MUDr Ferdinand Polák. Jednalo se o senior - centrum, které Klánovicím velice chybí. Pozemek byl již vybrán. Avšak plán je bohužel na nynější dobu zastaralý, je z roku 2000. Dnešní doba vyžaduje jiné technologie než byly v roce 2000. Nakonec byla diskuse. Přihlásili se do ní Ladislav Hrabal, Jaroslav Brabenec a Ivana Papežová.  Foto