Dění v Klánovicích 2019

3D rekonstrukce - Vesnice Hol v Klánovickém lese

Modlitba pro Martu 2017

Lidem navrátí amen

Nová verze legendární Modlitby po 49 letech od jejího vzniku. Nahrávka z alba: "Protestsongy 1966-2017" Natočeno 20.9.2017 ve studiu SONO zpívají: M. Kubišová, H.Hegerová, B. Basiková, T. Černochová, N. Kocábová, B. Šrumová, N. Valová

26. 2. 2019

Malá Vladimíra Nováková Hradecká ( Dadula )

24. 2. 2019

Slavnostní oběd na vzpomínku matky Daduli na pokračování

Hovězí játra na smetaně s houskovými knedlíky

Dnes jsem zase měl tak trochu slavnostní oběd na vzpomínku mé matky Daduli. Měl jsem jiné játra než včera. Ještě do Babiččiny Besedy jdu ještě odpoledne na kávu a posedět si. Tak jsem byl si posedět a mel jsem laté a velkou Becherovku. Po kávě a Becherovce jsem zaplatil a šel jsem domů. Víkend byl hezký. Bohužel v sobotu jsem se minul s mým kamarádem Zábrodským z Motolského golfu.

Becherovka a Laté

23. 2. 2019

Slavnostní oběd na počest matky Daduly v Babiččině Besedě

Vladimíra Hradecká Dadula po vÝhře Salignac Cup 1966 Karlovy Vary

Trochu historie

Na golfu ji každý oslovoval Dadulo. Kdy tato přezdívka vznikla, již asi nikdo nepamatuje. Říkali jí tak už i klánovičtí golfisté v dobách, kdy ještě proháněli míče po férvejích a grýnech svého krásného golfového hřiště. Na tomto hřišti. Dadula s golfem po válce začala. Podnět k tomu dala bývalá místopředsedkyně Golf Clubu Praha a Golfového svazu ČSR paní Zdena Havránková. Z Daduly se rychle stala velmi dobrá golfistka. V roce 1948 zvítězila v dámském mistrovství svého Golf Clubu Praha. V roce 1950 se probojovala do finále mistrovství republiky, v němž se utkala s mariánskolázeňskou hráčkou a úřadující mistryní republiky Adélou Novotnou. Ta v té době byla jasnou favoritkou. Utkání o mistrovský titul však bylo nervy drásající bitvou, ve které Dadula  prokázala své golfové kvality. Na konec se musela před svojí soupeřkou sklonit až na poslední 36. jamce. V roce 1950 úřady zakázaly hru na klánovickém hřišti a po dvou letech hřiště nechaly zničit. Pro Dadulu i ostatní klánovické golfisty se stal golf téměř nedostupný. Museli za ním jezdit až do vzdálených Mariánských Lázní, což, při v té době špatně fungující dopravě, byl výlet „na konec světa“. Dadula se však s golfem nerozloučila a stala se pravidelným členem prázdninové kolonie pražských golfistů, kteří v létě do Mariánských Lázní jezdili. Nedostatek pravidelného tréninku se samozřejmě musel projevit na kvalitě hry. O to větší však bylo těšení se na prázdniny a láska k tomuto sportu. Když se Dadule narodil syn Tomáš a později syn Vít, jezdili do Mariánských Lázní všichni.

Karlička Nováková

Rodinný kolektiv pravidelně doplňovala babička Karlička Nováková a s golfem, ač ne příliš rád, začal i otec Hradecký. Rodina Hradeckých se  stala pro všechny, kteří v létě do Mariánek za golfem jezdili, neodmyslitelnou součástí mariánskolázeňské prázdninové pohody. Dadula hrála se svými golfovými přítelkyněmi a kluci jim vozili golfové hole. V této službě se natolik zdokonalili, že, když se v druhé polovině šedesátých let začaly u nás pravidelně konat mezinárodní golfové turnaje, byli, nejdříve Tomáš a později i Vít, vyhledávanými caddies neboli nosiči golfových holí. Hole samozřejmě nenosili na zádech, ale vozili na vozících, k tomu účelu specielně zkonstruovaných. V roce 1966 se konal v Karlových Varech první ročník populárního turnaje Salignac Cup a Dadula Hradecká se stala jeho vítězkou. V roce 1968, v období tzv. Pražského jara, dosáhla Dadula spolu s dalšími omluvy a morálního odsouzení zlovolného aktu zakázání golfu v Klánovicích a zničení hřiště. To bylo její velké morální vítězství. K obnově klánovického golfu však pro nepříznivý politický vývoj již nedošlo. Koncem sedmdesátých let se podařilo vybudovat golfové hřiště v Praze-Motole a golf se klánovické Dadule opět přiblížil. Teď se dalo hrát i o víkendech. Po „sametové revoluci“ se opět pokusila o obnovu golfu v Klánovicích. Ani teď však její snaha nebyla korunována úspěchem. A tak léta plynula a pomalu přicházelo i stáří. Pozemská golfová hřiště opustila Vladimíra Dadula Hradecká 3. 6. 1996. Její odchod byl nečekaný, tichý. Ti, kterým se stala součástí jejich golfového světa, tuto ztrátu trpce želeli. Usměvavou Dadulu měl totiž na golfu každý rád.

Autor: Prokop Sedlák

Ve čtvrtek jsem zjistil, že v neděli je 24 února. Tak jsem zavolal caddiemu že zamluvím stůl na sobotu a že zavzpomínáme na matku. Tak jsem zamluvil stůl. Ráno jsem se koukal na golf žen. Chvilkami jsem dělal něco jiného. Na oběd jsem vyšel jako obvykle. Sednul jsem si na své místo a počkal jsem na cyddieho Jiřího Smetanu. Když přijel tak jsme si objednali jídlo. Měli polévku Krkonošské kyselo a smažené játra. Po obědě jsme si dali laté s dort s banánem. Zjistil jsem že nemám platební kartu. Tak jsem se optal kdy můžeme odpoledne přijít na kávu. Jeli jsme domů. Tady jsme něco málo přestěhovali v pokoji. Kolem půl 4 jsme sedli do auta a jeli jsme do Babiččiny Besedy. Vlezu do RESTAURACE a vedoucí Verča mě říkala, že mě pozdravuje pán z Motolského golfu a že zapomněla jmenuje  ale po chvíli mě řekla že jméno začíná na Z a já byl doma a řekl jsem to jméno. Byl to ZABRODSKÝ. Tak jsem caddiemu Jiřímu Smetanovi a Davidovi Volkovi při odchodu řekl, že jsem rád, že chodím do Babiččiny Besedy, že tady potkávám moje kamarády z golfu. Foto

20. 2. 2019

Vzpomínka na matku Dadulu

Na dnes jsme měli domluveno s Maruškou Korgerovou posezení s obědem. Při jídle jsme si zavzpomínali na matku Dadulu a na různé naše vzpomínky. Vzpomínali jsme na děti, které hlídala a vodila ke mně. Myslím, že to začalo s Kačenkou Studničnou, Markem, třemi dětmi Jochovými, svojí vnučku Kačenku Hornovou a Emičkou,

19. 2. 2019

Josef Truhlař greenkipr z Klánovického golu

Skupina členů karlovarského golfu při návštěvě Josefa Truhláře v Klánovicích v roce 1952:  Waldert, Štětina. Suchánek, Venzara, soukal, Štětinová, Červenka Řezčová, Mochová, Robětín, Červenková, Mikutová, Müller, M. Chlapec, J. Chlapec. Štětina ml. p. Truhlář, sourozenci Mikutovi

Pan Truhlář byl tady v Klánovicích greenkipr. O hřiště se staral jako o svou zahrádku. Každý den 18 greenu bičoval s bambusovou tyčí, aby se rosa dostala do hlíny, aby se dostala ke kořenům trávy. Potom vyjel sekačkou a ty greeny sekal. Tráva se má sekat suchá aby byla učesaná a ne rozcuchaná. Rozcuchaná tráva je, když se seká za mokrá. Když tady v Klánovicích golf skončil tak pan Truhlář bydlel v caddiehouse kam se přestěhoval, když opustil baráček u hájovny kam  jsme s matkou chodil k němu na návštěvu a popovídat. Potom jsme za ním a jeho manželkou chodili do vily vedle zahradnictví a KC Nová Beseda. Vždy když jsme k nim přišly, tak paní truhlářová dělala cmundu a rovnou z pánve jsme ji dostávali. Nevím jestli tam byli v nájmu.

PS: Podle svědectví Prokopa Sedláka to setkání Členů Karlovarského golfového klubu s panem Josefem Truhlářem zařídil Josef Charvát ( rodák z Klánovic )

16. 2. 2019

Televizní pořad Z metropole ( nádražní restaurace )

Tak tady sedím u počítače. Najednou se u mě objeví caddie Jiří Smetana, který mě říká, že bylo v pořadu Z metropole o Klánovicích a že se mám na to kouknout na internetu ale já mu řekl, že se na to kouknu na televizi a šel jsem do pokoje a se záznamu jsme se na to koukli. Bylo to moc hezké a dojemné. Když to skončilo, tak jsem řekl, že bychom moli jet k Dashum na tlačenku. Tak jsem si vzal mojí invalidní legitimaci do auta a vyjeli jsme. Vešli jsme dovnitř tam plno a i venku byla plna zahrádka a kola před zahrádkou. Sedli jsme si a objednali jsme si ti tlačenku. Po chvíli jsem volal Jindru a poděkoval jsem mu, že se i zmínil o golfu, který tady byl. Za další chvíli jsem caddiemu jsem řekl, že vím proč je tady tak plno. Caddie mě řekl tak proč a já mu řekl, že Olymp je do dubna zavřený, kvůli rekonstrukci

14. 2. 2019

Catering na mé zahradě

Dcera Jardy Přibáně ( vnučka a pravnučka paní Přibáňové )

Ráno od 4 hodin se to tady hemží auty a lidmi. Do těch půl sedmé připravovali jídlo a stan.  Od půl sedmé se podávala snídaně. Tak jsem si také dal snídaní. Jinak jsem doma v teplíčku. Chvilkami jsem se šel kouknout  jak to probíhá  a je. Také jsem si chvíli s nimi popovídal. Když jsem stal na ulici a povídal tak šla paní s kočárkem a koukala k sousedům a povídala dceři, že tam byla lavička. Potom se přišla ke mně a říkala co se to tady děje a že se byla kouknout, kde si hrála a chodila k babičce Přibáňové. Tak zase jsem se divil já ale ona mě řekla že je dcera Jardy Přibáně. Tak jsem se ji optal jak si žije. Ona mě řekla že je v důchodu. Tak jsem ji řekl, aby ho pozdravovala a zase šla dál. Odpoledne jsem už byl převážně v teplíčku. Než Catering odjel tak jsem si vyřídil nefunkční pevnou linku a i zvýšení Změnu tarifu Internetu z OPTIMAL HD na Internet AKTIV HD. Během půl hodiny jsem dostal SMS že změna je provedena. Foto

31. 1. 2019

Zdeněk Srstka herec a bývali vzpěrač se loučí s Chcete mě?

Zdeněk Srstka

24 let dělal pořad Chcete mě s Martou Kubišovou. Já ho znám osobně. Dost často jsme se potkávali v Samosu kam chodil na jednání. Také tam měl svoje 70té narozeniny na které mě pozval  abych mu je nafotil. Sám se ale naposledy rozloučí třetího února. Fotky  Narozeniny Zdeňka Srstky 27. 9. 2005

15. 1. 2019

Vladimíra Nováková Hradecká ( Dadula )

V únoru 24. 2. 2019 tomu bude 94 let co se narodila moje matka, která byla oblíbena u všech lidí jak na golfu, v zaměstnání, v Klánovicích  tak i u cizinců, kteří sem do Československa posléze jen Česko jezdili na golf. Švédové i říkali ( Mamá ). Moc na ní vzpomínám. Byla sportovní, společenská a nezkazila srandu jak v zaměstnání tak v soukromí. Fotky

1. 1. 2019

Novoroční rachejtle v Klánovicích

Po přáni kamarádce a poslechu České hymny jsem vyšel ven a začal jsem fotit rachejtle. Tak jsem focením vítal nový rok 2019. Foto